Tråkigt att vara sjuk

Maten börjar ta slut och både Jesper och jag ligger ju som döingar vet inte riktigt hur vi ska orka med att handla faktist kan be mamma och pappa om hjälp iof men då måste dom åka från arboga-örebro och sen hem till arboga igen fast sammtiigt då smittar jag ju ingen i affären heller fast körtelfeber smittar tydligen mest via saliv och det är ju inte direkt så att jag går runnt och spottar på dom andra iof ju :P
Men tufft att orka sig ut när man har feber och en kalkon i halsen typ som det känns som.
Verkligen obehaglig sjukdomm det här i över en vecka har jag vart rädd varje natt när jag ska sova för att jag ska vakna kvävd av den där jätte stora klumpen som inte går att få bort.

Capio ringde idag (man ringer och sjukanmäler sig hos dom iställer för jobbet) så talade om att jag hade körtelfeber och hennes fråga är om jag går till jobbet imorgon vad får dom för utbildning egentligen?
Körtelfeber det hör vell vem som helst att jag har feber då eller?
Och som jag skrev sist så är ju körtelfeber en ganska allvarlig sjukdomm är ingen förkylnings som man frisknar till efter några dagar av lixom :S

Jag skulle vilja gå till frisören oxå inte så jätte ansträngande att gå dit men får nog lugna mig till nästa vecka iaf så jag inte smittar ner någon eller liknande dessutom har ju doktorn sagt att jag bara ska ligga i soffan utan att röra mig tills på söndag iaf så får vara duktig och lyda doktorn så får jag bli fin någon annan dag.

Har så sjukt tråkigt Jesper ligger och tittar på ungefär världens sämsta serie önskar att man var frisk så man kunde få en fin lön till jul och sen komma hem på kvällen och börja baka lite papperkakor och lussebullar till helgen och bara göra roliga saker och mysa lite med glögg osv.

Men en så länge kan jag ju lägga upp en att göra lista tills jag blir frisk iaf :)
*Baka :
Kladdkakemuffins
Pepparkakor
Lussebullar
Ökensand
Drömmar
Chokladrutor

* Klippa lugg
*Färga håret nu är jag ju jätte blond fast har fått utväxt funderar på att färga håret lite mörkare och lägga i slingor som är blonda inte brunt men lite mörktblont kanske för att utväxten inte ska synas så bra sen.
Men jag vet inte sammtidigt älskar jag mitt blonda hår nu när man vant sig lite.
Jag har förresten köpt en lika dan klänning som sofia har den svartvita  :)



*Köpa lamor till hallen vardagsrumm och sovrumm :)



Jag                  Anna          Pauline                   

finland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0