Resa

Jag börjar bli lite orolig för kommande termin. Jag hoppas verkligen att min språkliga nivå håller tillräckligt hög standard för att bli godkänd för kommande termin. Men jag lämnar ingenting åt ödet utan nu ska jag öva öva öva och detta ska bli ett ställe öva på. Därför kanske inte den här bloggen kommer bli världens roligaste för läsarna utan riktar sig mera till mig för att öva på. Jag tänkte inleda med att berätta om resan till Egypten som jag och J gjorde i somras. Halv tre på natten gick bussen som vi tog till Arlanda. På vägen till bussen stod det läskiga typer och skrek.
På bussen kunde jag inte sova och Jesper sov hela tiden undertiden jag satt och vända och vred på mig. På bussen kom jag på att jag hade glömt tandborste, typiskt! Väl på Arlanda så checkade vi in och jag bröt lite halvt ihop över att jag inte fick på klisterlappen som ska fästas på väskan. Det löste sig och tandborst katastrofen löste sig även den ganska snabbt då jag hoppade in på Pressbyrån och köpte en ny. Sedan gick vi igen incheckningen och köpte en underbar frukost bricka med verkligen allt på: färskpressad apelsinjuice, philadelphia, ägg, räkröra, någon mer röra, yoghurt, musli,ost,skinka korv mm. Super gott :) Sen gick vi och satte oss vid gaten och väntade där och ringde och sa hejdå till våra föräldrar. När vi kom på planet fick J fönsterplatsen, typiskt! ;) Flygningen var mysig med god dricka och fin utsikt över så småningom ett vackert Egypten. När vi gick av planet möttes vi av en galen hätta, det var ju mitt i juli i öknen så det var väldigt varmt! Vi fick ta proppfulla kokheta bussar in till flygplatsen där vi möttes av muslimer som i hörn hade mattor utdragna och bad på. På flygplatsen skaffade vi visum och sen fick vi gå på våran buss till hotellet. Där fick vi vänta ett tag för det var en person som hade anmält sig till anslutningsbuss men tagit en taxi istället. På hotellet fick vi checka in och lämna väskorna så de vart inbärda till vårat hotellrum. Att hitta hotellrummet var lite svårt men det var ett jätte fint hotellrum som låg precis på stranden, verkligen super fint!